همشهری آنلاین: نماینده مردم لاهیجان نسبت به اتفاقات روز گذشته مجلس در جریان رسیدگی به طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس که ورود عکاسان و فیلم‌برداران رسانه‌های عمومی را محدود خواهد کرد و واکنش‌های نمایندگان را در پی داشت تذکر داد.

ایرج ندیمی با اشاره به اخطارهای نماینده مردم اردبیل، گفت: آقای پیرموذن در تقدیم لایحه بودجه توسط رییس‌جمهور تاکید کرد در حالی که تصریحا در آیین‌نامه داخلی مجلس گفته شده است نماینده دولت باید لایحه بودجه را تقدیم کند.

وی سپس با ابراز تاسف از اظهارات روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به شان و جایگاه نمایندگی مجلس،‌ خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: مسئولیت شما باید در راستای اداره مجلس باشد و در قالب کلمات و الفاظ از این جایگاه دفاع کنید. نوع ادبیات برخی نمایندگان در جلسه روز گذشته درباره مجلس و نمایندگان توهین‌آمیز بود، کلماتی نظیر "قهوه‌خانه" و "خواب". دیشب دو سایت داخلی عکس‌ها و مطالبی را از چند دوره مجلس در قالب گزارش‌هایی منتشر کردند که در این گزارش‌ها اثبات کردند که مجلس در خواب است؛ در حالی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در خصوص بودجه باید گفت تا مادامی که دولت، بودجه را تسلیم مجلس نکند نمی‌توان بررسی‌ها را آغاز کرد.

نماینده مردم لاهیجان تاکید کرد: چه کسی باید درباره مسائل اتفاق افتاده در روز جلسه و همچنین تاخیر در ارائه لایحه بودجه روشنگری کند؟ هیات رییسه، شخص ابوترابی یا سخنگوی هیات رییسه؟ ما نیامده‌ایم در مجلس تا بخوابیم یا به قهوه‌خانه نیامدیم.

وی خطاب به منتقدان طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس،‌ اظهار کرد: به منتقدان عرض می‌کنم ده‌ها طرح برای گرانی، ارز و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تولید بررسی و تصویب کرده‌ایم، ولی بنا بر دلایلی اجرا نشده است. چرا درباره جایگاه و اصل مجلس اینگونه سخن گفته می‌شود؟ تضعیف مجلس، تضعیف ملت است. ما باید زبان، چاره و درد ملت باشیم.

به گزارش ایسنا، ندیمی افزود: چرا نمی‌توانیم جوری نتیجه‌گیری کنیم که پایان‌بخش مشکلات باشد. در جایی نوشته شده است مسئول گرانی خودرو، مجلس است. گرانی خودرو به مجلس چه ارتباطی دارد؟ ما با دعوت از وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون دلایل گرانی‌های خودرو را از ایشان جویا شدیم ولی به دلیل مصالح عام نمی‌توانیم چیزی بگوییم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ابوترابی‌فرد خواست تا بین دو قوه مجریه و مقننه به گونه‌ای رفتار شود تا نمایندگان مجلس بتوانند پاسخ‌گوی مردم باشند.

وی توهین به مجلس و نمایندگان را در طول تاریخ قانونگذاری در ایران بی‌سابقه دانست.

ندیمی همچنین از ابوترابی خواست تا با رویکرد وفاقی بین قوه مقننه و مجریه عمل نماید.

کد خبر 203310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز